Erityisalojen toimihenkilöiden työttömyyskassa (ETTK) sulautui Koko-kassaan 1.1.2024

Erityisalojen Toimihenkilöiden Työttömyyskassa ETTK sulautui aikaisemmin tiedotetulla tavalla KOKOon 1.1.2024 (Korkeasti koulutettujen työttömyyskassa). KOKOlla on jäseniä sulautumisen jälkeen noin 270 000. KOKO vahvistaa asemaansa Suomen toiseksi suurimpana työttömyyskassana. KOKO-kassa palvelee ETTK-kassan jäseniä 1.1.2024 alkaen.

Sulautuminen ei edellytä Erityisalojen toimihenkilöiden työttömyyskassan (ETTK) jäseniltä mitään toimenpiteitä, vaan jäsenyys siirtyy automaattisesti KOKO-kassaan. Jäsenten kerryttämään työttömyysturvaan, etuuksien tasoon tai ansiopäivärahamaksatukseen ei siis tule muutoksia. Työttömyysturvalakia sovelletaan samalla tavalla kaikissa työttömyyskassoissa. ETTK:n toiminta itsenäisenä työttömyyskassana lakkasi 31.12.2023.

Työttömyyskassan jäsenmaksu sisältyy edelleen Kaupanalan esimiesliitto KEY ry:n kokonaisjäsenmaksuun (23€/kk).

Päivärahaa voi hakea Koko-kassan eAsioinnin kautta 2.1.2024 alkaen.

Työttömyyskassan puhelinpäivystys siirtyi pysyvästi KOKO-kassaan 2.1.2024 alkaen, jolloin tiedusteluihin vastataan KOKO-kassan päivystysnumerossa 09-4763 7600 (ma-to klo 10-15 ja pe 10-13).

Vuoden 2024 alusta yleistä työttömyysturvaneuvontaa annetaan esimiesliitosta (ma-pe 8-16).